BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Monologo kalba][Žiniasklaida ugdo vartotojų visuomenę

aure ● 2009-02-05


Žiniasklaida ugdo vartotojų visuomenę

Žiniasklaida yra visuomenės informavimo priemonės, kurių
tikslas skleisti žinias plačiam žmonių ratui. Egzistuojanti daugiau nei
keturis šimtus metų dabar ji tapo labai stipria jėga, kuri tiesiogiai įtakoja
visuomenės nuomonę, jos pasirinkimus ir ugdo vis lengviau pasitenkinančią
vartotojų visuomenę.

Žiniasklaida dabar yra populiari ir patraukli vartotojui,
prisitaiko prie žmogaus interesų. Įgavusios žmonių pasitikėjimą visuomenės informavimo
priemonės gali lengvai munipuliuoti žmonių jausmais ir dažnas žiniasklaidos
vartotojas negeba atskirti tikros informacijos nuo korumpuotos. Vis dažniau
populiariose televizijos diskusijų laidose ritamasi į tam tikrą organizuotą
privalomos nuomonės formavimą ir propagandinį tos neva teisingos nuomonės
įtvirtinimą visuomenėje. Gerai iškalbos meną įvaldę žmonės tiesioginio eterio
metu užmezga ryšį su žiūrovu ir mėgina įpiršti savo nuomonę.  Taip žiniasklaida ne tik informuoja žmogų, bet
ir daro jam meškos paslaugą- atsako į visus kylančius klausimus, suranda
teisingą sprendimą ir pateikia jį žiniasklaidos vartotojui. Tokį reiškinį
konferencijoje „Sąžiningos žiniasklaidos vardan“  rašytojas Saulius Stoma įvardijo nauju
terminu- „galiasklaida“. Žmonėms skleidžiamos nebe žinios, kurias jie gali
kritiškai vertinti ir analizuoti, bet galia, kuriai pasipriešinti ateityje gali
būti vis sunkiau.

„Ketvirtąja valdžia“ vadinamos žiniasklaidos vaidmuo žmonių
gyvenime nuolat didėja ir praplėtusi savo paslaugų spektrą dabar siekia ne tik
informuoti žmones, bet ir juos linksminti- apeliuoja  į fiziologinį visuomenės pasitenkinimą. Ko
gero dabar jau nerastume dienlaikraščio, kuriame nėra puslapio skirto
kryžiažodžiams ar juokingoms istorijoms. Taip stengiamasi sudominti skaitytoją
ir gauti daugiau pelno, nes į žmogų žiūrima, kaip į lengvai patenkinamą vartotoją.
Straipsnių cikle „Žiniasklaidos spindesys ir skurdas“ žurnalistas Romas
Sakodalskis  teigia, jog būtent dėl to
žiniasklaidą galima vadinti verslu, nors to neturėtų būti.  Tačiau yra ir alternatyvus požiūris, kuris
teigia jog straipsnių skaidrumas ir patikimumas didina pelną ir kur kas labiau
nei visuose leidiniuose aptinkami vis tie patys anekdotai apie Petriuką. Tai tik
patvirtina faktą, jog žiniasklaida yra labiau  suinteresuota patenkinti žmonių vartotojiškus
poreikius, o ne formuoti kritišką nuomonę skleidžiant patikimus ir objektyvius
straipsnius.

Kita šiuo metu ypač populiari žiniasklaidos forma internetas
yra patrauklus visuomenei, nes visą reikiamą informaciją žmogus gali rasti
vienoje vietoje. Žiniasklaidos vartotojui tereikia išsirinkti jo nuomone
patikimiasnį informacijos šaltinį ir perskaityti paruoštą vartoti informaciją.
Nors tai itin patogus būdas akimirksniu sužinoti visas pasaulio naujienas,
tačiau turėdamas ypač didelę įtaką jaunų žmonių nuomonės formavimui
neišvengiamai išaugins naują vartotojų kartą.

Apibendrinama norėčiau pasakyti, kad labai didelę įtaką
visuomenei turinti žiniasklaida yra orientuota į masinį skaitytoją,
pasinaudodama savo galia formuoja žmonių nuomonę ir įtakoja jų sprendimus taip
formuodama savarankiškų sprendimų negebančią priimti vartotojų visuomenę.
Tačiau kol pasaulyje išliks objektyvios žiniasklaidos šaltinių,  tol pasaulyje bus šviesių ir kritiškai
mąstančių žmonių.

Rodyk draugams

Komentarai (0) : "Monologo kalba][Žiniasklaida ugdo vartotojų visuomenę"

Rašyti komentarą